the year of 2009

Jag har suttit & kollat igenom bloggen ända från början av året & gjort en liten resumé av vad som hänt. Mest var det väl intressant för min egen del att se, men ändå ;)
Det har hänt så mycket under detta år, på både gott & ont. Det har varit spännande, jobbigt, stressigt, roligt, hemskt...

Januari
Nyinflyttad i min älskade lägenhet på Vinkelgatan (speciellt lite extra kärlek till badrummet ;D). Den här månaden blev det en del fix med the apartment & gemensamma fester med grannarna Tzazios. Jobbade på älskade Hemköp som vanligt, en massa besök från random människor som ville se mitt nya place & jag & Nea hälsade även på Emilia i finaste staden Helsingborg vilket var awesome!

Sen var vi med om en enorm förlust denna månad, you'll be in my heart.

Februari
Upptäckte att det finns nåt som hette jeans-leggings som var otroligt bekvämt & har inte använt ett par vanliga jeans sen dess. Lyssnade en massa på soundtracket till Cruel Intentions, skadade mig på jobbet (dock inte i charken, otroligt nog) & åkte till IKEA med hetgeten. Fortfarande en hel del festande på random places, bl a inflyttningsfesten hos sis & Kenty som var one of a kind!

Mars
Någon gång under denna månad började våra måndagsfikor (som ibland träffade på onsdagar) då vi pratade igenom vad som hänt & inte borde hänt under helgen, en mycket trevlig tradition ;) Hade även Sex & the city-maraton, fortsatte jobba, hade kärleksproblem som vanligt & började med dagens Inte okej här i bloggen. Festade, festade, festade...

April
Lurade Nea, kyckling-katastrofen var ett faktum, fick söt present av Mikaela, mobilen slutade fungera (så jag fick ha en gammal 3310 - nostalgi!) & jag lagade en del mat med Per. Detta var en bra månad, speciellt då jag & Annie hade reunion & nu ska vi inte skiljas åt igen ;) Men nu började även vädret bli varmare, så vi grillade lite & festade lite mer. En oväntad fest slutade t ex i Ronneby med Maja ;D

Maj
Månaden börjades med att fira Valborg - awesome ;) Drack Brämhultsjuice som en galning, var på Öland ett par dagar, fick mobilen förstörd av en grogg, hade mysig picknick & Jack var i Gbg. Hade trevligt besök av Teddie & typ 10 vänner fyllde år vilket ledde till en massa festande... Igen, igen & igen.  

Juni
Sommaren var här & det gillade vi! Var på Liseberg med Jenny & Lisa, hade mys på torpet med släkten & flera av mina vänner tog studenten (& jag var lite upprörd ;D). I juni var det många gynnsamma stunder & mycket fest: bl a Sweden Rock då Jack halvstrippade & en förfest hos mig då det skrevs en massa lappar ;) Fast allra bäst var midsommar (en mucho full & förvirrad Emelie...) & såklart Peace & Love med Jackieboy & Annie som var fabulous :D

Juli
Jobb, fest, jobb, fest, jobb, fest. Var i Helsingborg två gånger: hotellmys med la familia & kollade på Svenska Akademien. Sommarens höjdpunkt: Östersjöfestivalen, & troligtvis den bästa ever. Hade sinnessjukt roligt & önskar att jag kunde spola tillbaks tiden & uppleva igen (eller radera). Lite bilder från veckan här & här. Många promenader & tedrickande i mitt fönster med Jackieboy till sent på nätterna, då vi filosoferade över livet ;P & just det ja: några dumma jävlar kastade in en boll i min lägenhet, tog sönder en tavla & jag ville skalla nån.

Augusti
Jack fortsatte våldgästa mitt hem på nätterna & det blev många kvällar av prat fast jag var arg på honom nån gång! ;D Nya kärleksproblem ersatte de gamla, men de var inte mer gynnsamma för det. Blev mer fest at my place, en spontanfylla i Näsviken & sista gången vi drack cider på Åbron den sommaren. Sen flyttade jag ifrån älskade Vinkelgatan & började plugga i Växjö, vilket bara var en stor klump av ångest till att börja med... Sen började Kick-offen & jag träffade en massa trevliga dudes & allt kändes bättre ;)

September
En mucho förvirrande månad då jag flängde fram & tillbaka mellan K-town & Växjö. Ville vara på båda ställena samtidigt... Hade lite samboskap med Nea, på gott & ont ;) Förutom några trevliga fester & my birthday så gynnade inte den här månaden alls. Saknade en massa, flippade lite & fick hemska besked.

Oktober
Denna månaden gynnade mer, jag flyttade äntligen till Växjö på heltid: till mitt lilla mysiga rum. Men mest så blev det en massa festande... Var utklädd till emo, såg Ken Ring, lekte med ballonger, var utklädd till katt, drack Minttu as crazy & kramades med flodhästar! Mellan allt festande hann jag även med att tatuera mig & sluta dricka cola, det gillar vi ;)

November
Började VFU:n i Tingsryd & trivdes som fisken i vattnet, saknar barnen som fasiken! Jag skapade trend, var i Ullared med Carro, otaliga filmkvällar med Sara & mina classmates, passade Tjockis & Baby & pappas facebook-beroende började bli allvarligt. Även här en del fest, vad annars? ;D & Jackie flyttade till Svängsta... Stackars pojk.

December
En massa snö & förvirring, lyckades dra ner mig dit jag inte skulle. Igen. Har varit en hel del sjukt roliga fester fast få bilder p.g.a. min dumma kamera (& så har jag inte fått bilderna skickade från andra än), speciellt nu i juldagarna har det blivit intensivt ;) Råkade blondera håret, pappas missbruk blev värre & jag hade en underbar jul :) 

När man kollar igen alla gamla inlägg så är det mest fika på Briggen, en massa fest & plugg. Haha. Så jag antar att det är vad jag har sysselsatt mig med ;D Men kommer aldrig glömma stunderna på Vinkelgatan, saknar ihjäl mig efter den lägenheten & det liv jag levde... & ni som faktiskt orkat läsa igenom allt borde få en medalj ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

hehe vilken kul tillbakablick! :)

2009-12-31 @ 11:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0