some say it's just a part of it


Bob Marley - redemption song.


Kommentarer
Postat av: Henrik, Johan M, Martin, Johan K, Jacob

Tack för tiden vi fick med dig Emelie även om den var alldeles för kort. Hoppas du vet att vi höll dig kärt. Kommer aldrig att förstå ditt beslut men hoppas att du har det bättre däruppe i himlen nu. Vi vet att du flög iväg med dina älskade Bob Marley, Kapten Röd och Lisa Ekdahl under vingen. Önskar bara att du inte stuckit så fort.

Du kommer för alltid att ha en självklar plats inristade i våra minnen. Vi ses däruppe.

Tack För allt.

Hej då, Emelie.

Och jag dansade när jag var tolv

Och jag var högt över varje golv

Om jag inte kommer ner - spill inga tårar för mig mer

Ta mig till den där festen i stan

Där människor är som du och jag

Dom dansar högt över varje lag

Och där vill jag också va

…………

Jag var bara inte gjord för dessa dar, och dessa dar är inte gjorda för mig

Jag var bara inte gjord för dessa dar, och dessa dar är inte gjorda för mig

2010-05-06 @ 14:50:51
Postat av: Jennie

Jag vill vara där du är..

Nästa helg var det vi och maskinen..

Nu är du bara borta..



Vila i frid du fina jävla människa! <3

2010-05-06 @ 15:33:37
URL: http://thestoryofjennie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Aldrig mer ska jag få se dig & jag önskar jag fått ge dig... lusten till ett liv...



Underbara sprudlande fina Emelie, varför??



Du kommer att fattas mig...



Vila i frid & hälsa Bob Marley <3

2010-05-06 @ 16:08:00
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/
Postat av: Din siss

Älskling, kom hem igen. Det är tomt här. Var är du? Spelar dina låtar, hör du dem? Hör du? Allt för dig. Maskinen i våra hjärta. Kärlek vid sista ögonkastet. Du och jag. Kallar du mig störd kallar jag dig frisk. Du flög iväg som ett pappersflyplan. Vi och prinzen hann se dig dansa. Vi dansade med amunition i blicken. Du gav allt den tiden du var här hos mig. Vill viska i ditt öra. Som systrar gör!

2010-05-06 @ 16:28:21
URL: http://lattemammajohanna.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag vill inte förstå att det är sant.

Jag fattar ingenting, snälla kom tillbaka.

Hur kunde det bli såhär fel?

Älskar ju dej Emelie! <3

2010-05-06 @ 22:20:26
Postat av: Hanna

Jag saknar dig Emelie! Ditt glada leende som alltid fick en att må bra.... varför emelie? :(

2010-05-06 @ 23:26:57
URL: http://alltomhanna.bubbleroom.se
Postat av: Anonym

Fina underbara vän. Jag kan inte förstå. Vill inte förstå att du är borta. Att jag aldrig mer ska få krama dig, skratta med dig, lyssna på oh boy och rulla runt i gräset,bara vara. Jag önskar och hoppas att allt har löst sig nu. Att du slipper allt som sårat dig! Att du har funnit den väg bort från allt som du inte hittade här. Jag saknar dig! Alla saknar dig.

2010-05-07 @ 08:20:39
Postat av: Lotta

Älskade Emelie!



Varför, varför,varför????



Du kommer alltid leva i våra hjärtan!



Du var ju så glad när vi träffades sist, över att du hade fått sommarjobbet på hemköp, och undrade om jag kommer och handlar då....



Du skrattade som du alltid har gjort, och känndes så nöjd?????



Lilla Emelie....



Vi kommer sen...men inte på väldigt länge...ses!



Kram



Lotta, Niclas och Tintin

2010-05-07 @ 08:23:41
Postat av: Lizette

Varför? Vill att det inte ska vara sant..

Tänker på dig Emelie, saknar dig! Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Hoppas att du har det bra där du är nu, du är himmlens finaste ängel. <3

2010-05-07 @ 09:40:31
URL: http://lizettelindell.bubbleroom.se/
Postat av: Emme

Du förtjänar hela himlen...

2010-05-07 @ 12:21:49
URL: http://ropenskallar.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är både tom ledsen o besviken.

jag hoppas att du gjorde rätt val men förtår ändå inte. hur kunde du dölja allt så väl? vad var det du inte orkade stå ut med längre? vad var det som gjorde så ont? jag behöver få veta. kanske någon annan vän vet, eller berättade du aldrig om hur du mådde för någon? någon måste väl veta eller förstå? har du lämnat någon förklaring? varför hade du bokat allt kul för att sen bara somna.. vad skyndade på? det gör ont att inte veta, vi behöver få veta. tänker på dig, som den ängel du var o är

2010-05-07 @ 19:20:51
Postat av: Anonym

Vila i frid Emelie! Spelar Bob Marley och tänder ljus för dig. Du verkade vara en härlig tjej! Hoppas du har det bra där du är nu. Vi ses i zion!

2010-05-07 @ 21:28:23
Postat av: Caroline

Just ni hittar jag inga ord för vad jag ska säga. Vi som pratade om allt. Du gav mig hopp när allt såg mörkt ut. Vi delade så många tankar och känslor, bra som dåliga, vi kunde gråta ut hos varandra och skratta och fula oss. Vad hände just den här kvällen? Jag är ledsen att jag inte var där just då..... Jag älskar dig & saknar dig! Kan du känna det eller kan du höra mig? Jag vill prata med dig NU.

2010-05-08 @ 03:21:27
Postat av: Caroline

Jag hittar inga ord just nu... Det var ju du och jag. Vi pratade om allt, vi delade känslor och tankar, vi skrattade och grät. Du gav mig så mycket hopp och glädje. Det gör ont i mig när jag tänker på vad du måste tänkt just den här dagen. Jag tror jag kan förstå men jag är inte säker på om jag förstår rätt. Men vad var det som hände den här kvällen? Förlåt för att jag inte var där. Jag saknar dig och älskar dig! Du har påverkat mitt liv. Kan du känna att jag känner så, kan du höra det om jag säger det högt eller kan du höra mina tankar? Jag vill prata med dig igen, bara en sista gång. Tack för att du kom in i mitt liv och för att du släppte in mig och lätt mig vara en del av dig, även om vi bara kände varandra ett kort tag så känns det som om jag har känt dig hela mitt liv.

2010-05-08 @ 03:42:10
Postat av: Anonym

Det är så ofattbart. En sån fantastisk människa som du, varför? Vi är många som saknar dig. <3

2010-05-08 @ 11:29:45
Postat av: Elin

Vila i frid fina du!

2010-05-08 @ 12:45:23
URL: http://mynotesforyou.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fina fina du! Jag försöker tänka på varför det blev som det blev.. Men jag förstår inte. Du var alltid den gladaste, och man fick alltid ett leende på läpparna när man träffade dig. Jag saknar dig.

2010-05-08 @ 14:26:07
Postat av: Hanna

Vila i frid!!

2010-05-08 @ 21:33:14
Postat av: Anonym

We met, it seems, such a short time ago

You looked at me - needing me so

Yet from your sadness

Our happiness grew

And I found out I needed you too

I remember how we used to play

I recall those rainy days

The fire's glow

That kept us warm

And now I find - we're both alone

Goodbye may seem forever

Farewell is like the end

But in my heart is a memory

And there you'll always be.

2010-05-08 @ 22:04:06
Postat av: Pernilla

Lilla Emelie! Lilla tösen, vad har du gjort! Hoppas att du fått frid där du är...Kramar

2010-05-09 @ 00:26:21
Postat av: Caroline

jag kan inte sluta tänka på dig. Älskar dig!

2010-05-09 @ 02:30:15
Postat av: Jennifer

Älskade Emelie <3

2010-05-09 @ 10:18:58
Postat av: Sofia

Vila i frid Emelie! Ha det bra och lukta på blommorna

2010-05-09 @ 12:29:46
Postat av: mia

Du underbara tjei varför har du lämnat oss, världen blir fattigare utan dig faaaaaaaaaan!

2010-05-09 @ 15:43:21
Postat av: J.

Lilla söta Emelie,det är så svårt att förstå.

Vi som skulle ses på Öland roots o uppleva lite minnen från 2008 fast på 40-åringars vis(kommer du ihåg)Men jag är helt övertygad om att du kommer att vara med oss där.Hoppas att du har det bra där du är nu.. Kramar

2010-05-09 @ 19:04:19
Postat av: Carina

Lilla söta Emelie! vart har du tagit vägen, letar efter dig, finner inte dig, du glada underbara roliga,, och ett stort leende som du alltid hade på Hemköp, ingen va som du, ingen, skrattade som du, ingen log som du, saknaden och tomheten är stor,kan inte förstå, va va DET SOM GICK FEL,, kommer aldrig att glömma dig.

2010-05-09 @ 20:53:36
Postat av: Anonym

Jag kände dig aldrig som många andra, men den lilla del jag kände var underbar. Jag kan bara drömma om vilken fantastisk människa du var mot dom som var dig nära. Det gör ont att veta att en så fin människa valde att lämna världen. Jag hoppas du har det bra där du är och att du finner ro... Kommer aldrig glömma dig. Fina människor berör en även om man bara känt dom en kort sekund

2010-05-09 @ 23:04:32
Postat av: Anonym

När sånt här händer tänker man till en extra gång. Familj och vänner är dom som får lida. kan inte påstå att jag kände dej,utan kände mest igen dej för den pigga, glada tjej som lyste upp charken på hemköp.

Fick ett samtal med dej på en fest i somras. Tyckte du verkade va en mycket klok brutta. Och inte minst levnadsglad med många vänner runtomkring dej.

Men ibland tar livet en annan vändning, precis som det gjorde för dej. Ingen kan klandra dej för det. Valet var ditt, inget lätt val att göra.

Själen har flytt till himlen men ditt glada sätt och leende kommer alltid leva kvar här på jorden. Jag ryser jag bara tänker på vad som har hänt. Tänker på dina nära och kära som kanske inte vet varför?

Usch så hemskt.

2010-05-11 @ 10:49:12
Postat av: lotus

Även om jag inte var din vän eller någon annan anhörig,så berörs man, man påminns om hur livet kan göra en illa, man letar efter saker och händelser som skulle kunnat förhindra det, jag är övertygad om att de som fanns runt henne gav henne massa kärlek. Nu kan man stanna upp,och krama om dem man har, för

ingen kan tala för hur morgondagen blir.

Skänker en tanke åt de som förlorat sin Emelie och jag önskar att hon kunde se hur värdefull hon var.

2010-05-11 @ 11:45:01
Postat av: JEANETTE

vila i frid.

2010-05-11 @ 17:27:32
URL: http://jeanetteasvensson.se
Postat av: S

vila i frid, mina tankar går till familjen! Det har kommit en ny ängel till himlen nu..

2010-05-11 @ 19:55:26
Postat av: Anonym

har suttit här nu o fundert fram o tillbaka läst din blogg om o om igrn o jag hittar ingenting som tyder på att du skulle mått dåligt o fortfarande ingen av oss som du avslöjat något till. jag b´lir galen på att inte förstå o veta varför du tog självmord o förvann från oss, jag kan bara inte förstå det. vad vad vad var det du mådde dåligt över o hur kan det kommasig att inte någon förtår någonting, jag kommer bli knäpp av att fundera på detta men jag börjar mer o mer tro att ditt val var ett misstag o inte något du planerat länge. jag förstår bara inte!! om du på något vis kan ge oss svar så snälla söta rara emelie gör det.

2010-05-11 @ 21:12:43
Postat av: Adelaide

Vila i frid

2010-05-11 @ 21:44:49
URL: http://deells.blogg.se/
Postat av: Ellinore

hur dog hon? :*(

RIP ändå jag inte känner henne!

mycket sorligt!

2010-05-12 @ 13:47:19
URL: http://baraelliies.blogg.se/
Postat av: alexandra

Av ren vana går jag in på din blogg varje dag. Du finns på mina favoriter på datorn. Du finns på min msn, du var mina närmsta vänners bästa vän. Jag vill ta bort det onda från dem, men det går inte. Det är helt omöjligt..du finns ju inte mer. Men du ska veta att du finns i hela Karlshamn.

Jag hoppas att du har det bättre där du är nu. <3

2010-05-12 @ 15:14:46
Postat av: Becca

Vi glömmer dig aldrig, vi kommer sakna dig för alltid! Vila i frid fina Emelie, ses på fredag en sista gång! <3

2010-05-13 @ 19:14:27
Postat av: m

var så himla nära på att ringa dig idag. igen.... du vet ju att jag är lite efterbliven.. saknar dig.

2010-05-13 @ 19:33:37
Postat av: Emmy

Jag kan inte förstå? Du som verkade vara en så glad tjej.

Visst jag kände dig inte, men ändå..

Ofattbart.

Vila i frid Emelie.

Speciella tankar o styrka skänker jag till din familj och inte minst din andra halva, Kornelia.

Hoppas du har det bra där du är nu!

2010-05-13 @ 23:31:46
URL: http://emmyrantzow.blogg.se/
Postat av: ann

du va alltid en glad och framåt tjej redan när du var yngre och har förstått att du var sån som äldre med men har inte hunnit träffa dig så mycket som äldre tyvärr..varför emelie...... hoppas du har det bra där du är nu. ska försöka stötta din famij så mycket jag kan.

2010-05-15 @ 10:12:31
Postat av: Anonym

hemskt. Tänker på alla berörda runt omkring ! var starka! ni klarar det.

2010-05-17 @ 20:58:11
URL: http://apapaya.blogg.se/
Postat av: Anonym

går in och kollar din blogg automatiskt hela tiden, och kollar efter uppdateringar. Går inte fatta att du är borta. Hoppas du har det bra där uppe hjärtat! saknaden är stor :(

2010-05-18 @ 13:56:49
Postat av: M

Farväl lilla Emelie, tänker på dina nära o kära.

2010-05-19 @ 11:18:22
Postat av: mimmi

Farvel du vackra tjei

2010-05-20 @ 10:07:28
Postat av: Anonym

Att en sån vacker människa, med så mycket kärlek omkring sig valde döden...så sorgligt. Döden är inte vacker....särskilt inte när människan är precis i början av livet. Hoppas verkligen du har funnit frid, och att din ångest är över. Men jag tror ändå att du valde fel spår....det behöver man bara läsa dina nära och käras kommentarer och bloggar för att förstå. Du var så älskad, och nu lämnar du ett evigt tomrum efter dej,och dina nära får aldrig sitt normala liv tillbaka. Döden är inte vacker, men det var du.

2010-05-21 @ 12:33:51
Postat av: Anonym

kände alldrig dig personligen emelie.. men vi brukade hälsa när vi stötte på varandra. det är med stor sorg jag skriver detta. hoppas du vilar ifrid.:*(

2010-05-21 @ 20:30:26
Postat av: Lina

Vila i frid!

2010-05-22 @ 15:29:05
Postat av: Anonym

Jag saknar dig

2010-05-23 @ 12:41:47
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Sov gott <3

2010-05-23 @ 15:35:34
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Björn

Emelie du underbar. Kommer ihåg när du, jag och Anton dansade tillsammans till Bob Marleys låt Three Little Birds.



Rise up this mornin',

Smiled with the risin' sun,

Three little birds

Sit by my doorstep

Singin' sweet songs

Of melodies pure and true,

Sayin', ("This is my message to you-ou-ou:")

Don't worry 'bout a thing,

Cause every little thing is gonna be all right.

Don't worry (don't worry) 'bout a thing,

Cause every little thing is gonna be all right!



Du och jag pratade alltid om film, vi älskar båda Disney filmer. Kan inte ens se en Disney film utan att tänka på dig nu. "det är inte okej" hade du sagt om jag sa att jag inte kunde se Disney filmer längre. Jag blev alltid så glad av att prata med dig. Du skulle bara veta.

Jag har skrivit en dikt till dig Emelie, hoppas du gillar den.



Emelie varje gång jag träffa dig så var du alltid glad och snäll emot mig.

När vi pratade så pratade vi om film och musik, utan dig så kommer inte en Disney film känna sig lik.

Emelie jag kommer aldrig glömma dig och jag hoppas att du vet att den lilla tid vi känt varandra var helt underbar.



Cause every little thing is gonna be all right.......



Kärlek från din Disney kompis, massa kramar till dig.







2010-05-24 @ 16:45:41
Postat av: Björn

"Kallar du mig störd så kallar jag dig frisk"

2010-05-24 @ 16:55:09
Postat av: Björn

Saknar dig Emelie.

" Cause every little thing is gonna be alright".



Kärlek till dig.

2010-05-24 @ 17:11:10
Postat av: Wiilow Foto - Tankar - Känslor

Vila i frid fina du.

Nu är du tillsammans med en av mina vänner och vakar över oss på jorelivet.



2010-05-25 @ 23:45:23
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag saknar dig!!!!!!!!!!!

2010-05-27 @ 14:51:47
Postat av: karin

Emelie, Emelie.

har suttit på balkongen alldeles för länge nu. jag fryser! men mina vänner är på SiESTA! och många av dina vänner är också där. jag tror de är mest där för din skull. du vet, de spelar din musik i år.

och maskrosorna verkar aldrig vissna denna sommaren.

<3

2010-05-28 @ 19:10:37
URL: http://lovebird.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är ofattbart, kände inte dig så väl Emelie. Men det lilla jag träffat dig så var du alltid så himla glad och strålade så mycket glädje. Sorgligt att du inte såg en annan utväg.. Stödjer dina nära och kära.

2010-05-28 @ 22:30:11
Postat av: Anonym

Jag saknar dig!

2010-05-30 @ 11:18:28
Postat av: Anonym

vila i frid !

jag har hört,

och du var en mycket fin person sa dom.

2010-06-01 @ 22:25:26
Postat av: Anonym

Så saknar jag dig för mycket ibland

2010-06-18 @ 22:06:28
Postat av: Jennie

Kom tillbaks nu! NU! <3

2010-07-08 @ 18:20:38
URL: http://thestoryofjennie.blogg.se/
Postat av: Jenny

Saknar dig. Jag saknar dig så mycket.

2010-09-30 @ 22:02:39
Postat av: Björn

Grattis i efterskott, vet att det är en hel månad efter men bättre sent än aldrig:)

Jag saknar dig, väntar fortfarande på att du ska logga in på msn ibland.....

Saknar dig!

2010-10-27 @ 20:10:22
Postat av: Anonym

Lyssnar på din musik och tänker på dig. Saknar dagarna med bra filmer, Black Devils, skvallertidningar i solen på balkongen, prat om pojkar, vad vi skulle göra till sommaren.



Tack för världens bästa vår, underbara du.

2010-11-09 @ 14:59:35
Postat av: Prinzen

Tänker på dig inatt, lyssnar på dina låtar. Funderar, saknar, önskar och drömmer.

2011-02-07 @ 02:31:22
Postat av: Hanna

Idag tänker jag lite extra och saknar dig, som bara den.

2011-03-07 @ 23:31:29
Postat av: Anonym

tänker på dig idag. i höstas såg jag en endaste maskros i min trädgård, den stod där helt själv i gräset och då tänkte jag på dig.

2011-03-14 @ 22:46:03
Postat av: Anonym

<3

2011-05-05 @ 21:13:15
Postat av: Anonym

jag saknar dig emms

2012-03-28 @ 19:14:22
Postat av: Anonym

jag saknar dig emms

2012-03-28 @ 19:15:00
Postat av: Anonym

saknar dig.

2012-04-27 @ 23:27:07
Postat av: B Svensson

Hoppas att du har det bra min vän!

2014-05-27 @ 21:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0