I am a nerd


Har fått a total hangup på Stephen King. Har läst en del av honom innan men främst har man ju sett filmerna som gjorts efter böckerna/novellerna. Han skriver sjukt bra & fängslande. Alla filmerna är dock kanske inte särskilt bra, men till deras försvar så är de flesta gjorda på 80-talet... De hade säkerligen varit sjukt bra om de gjorts nu. Som t ex Den gröna milen & Nyckeln till frihet är ju riktigt, riktigt bra.

Nu har jag i alla fall fått för mig att jag ska läsa alla klassikerna: Carrie, Cujo, The shining, Jurtkyrkogården, Det m fl. Började med Christine & jag är helt fast, jag kan i princip inte sluta läsa. Det är en skräckbok om en bil. En bil. Liksom hallao, hur bra kan det vara? Riktigt jävla bra än så länge (har 1/3 kvar). Ska se om jag kan få tag på resten på Biblioteket, I really hope so.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, det behöver du inte! Har alla böcker han gjort hemma!! =D "räckauttungansmileys" på biblan!! haha ;P



Btw Christine är RIKTIGT bra!! ;P

2009-05-17 @ 15:54:56
Postat av: Petro och Jossan

Hej! fin blogg:)

2009-05-17 @ 15:58:58
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: emelie

Du trevliga anonyma person; svårt att veta vem du är när du inte skriver namn ;) men tack, jag kommer hem till dig & tar alla böcker ;D

2009-05-17 @ 19:06:15
Postat av: Jack

Hahahaha, ojsan det glömde jag! It´s me! Jack!! ;D

2009-05-17 @ 22:21:12
Postat av: emelie

yaaay, jackieboy! jag kommer hem nån dag & tar alla böcker du äger :D LÄTT!

2009-05-18 @ 14:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0